Proč 360° produktová fotografie? Kdy ji použít a kdy ne?

Hned na začátek, bych chtěl podotknout, že 360tka není vhodná pro každý produkt. Při detailním průzkumu a analýze trhu, jsem se setkal s tak nesmyslným použitím 360tky. Například, když prodávám kosmetiku, otáčením deodorantu si prodej opravdu nezvýším. Naopak spíše budu trochu pro smích a zbytečně vyhodím peníze do vzduchu bez jakékoliv šance na návrat investice.

Kdy je teda vhodné použít 360° produktovou fotografii?

Produkt si to musí jednoduše zasloužit. Je to otázka psychologie. Například, pokud mám e-shop zaměřený na obuv, dost silně bych uvažoval nad pořízením 360tek a to z prostého důvodu. Představte si mladou slečnu či paní, která má zálibu v obuvi (která ji nemá že?) a teď si představte, že si vybírá své vysněné boty, můžu vám garantovat, že ji otočná fotografie naprosto pohltí a dokud jí boty po objednání nepřijdou, bude si s nimi točit jak o závod.

360tka přibližuje kontakt zákazníka s produktem a nejen to. Zvyšuje i vaše reference a důvěryhodnost. Kdybych měl vyjmenovat několik nejlépe vhodných produktů, které si “zaslouží” 360° fotografii, začal bych asi šperky, pak bych pokračoval přes ty výše zmíněné boty. Je tu ale spousta jiných kandidátů, například čtyřkolky, motorky, nářadí, bytové doplňky, batohy, dětská autíčka a všeobecně hračky.

Klasická 360° produktovka nebo stylizovaná?

Jako jedni z mála na trhu se nespokojíme pouze s obyčejnou, sterilní 360° fotografií na bílém pozadí. Chceme jít dál a využít veškerý potenciál, který v sobě tato technologie skrývá. Jde totiž o to, že pokud umístíte na své stránky třeba domeček pro panenky a budete chtít klasickou 360tku, určitě to není špatně, ale jde to i lépe. Cílem každé produktové fotografie není jen informace o tom, jak věc vypadá, ale vdechnout té věci trochu života, dát jí příběh a duši.

Zde máte názornou ukázku. No schválně, co by vás jako malou holčičku více zaujalo,

myslím si, že odpověď je jasná všem :)

Mohu dělat 360° fotografii “podomácku” ?

No v zásadě to lze, ale náklady na pořízení potřebné technologie, aby to za něco stálo, se pohybují v řádech statisíců korun. Potřebujete na to mít prostor, ale především spoustu a spoustu času. Není to zas tak jednoduché, jak to vypadá. Pokud zvolíte levnější variantu a to že si pořídíte takzvaného fotorobota, který to vše zdánlivě “udělá za vás” upřímně vás lituji :( . Výsledné fotografie jsou, s prominutím, většinou příšerné. Nechci někoho znevýhodňovat, takže vám neukážu e-shop, který touto cestou šel, ale mohu vás ujistit, že takové 360tky budou zákazníka spíše rozčilovat, než motivovat k nákupu. Abych se ale zastal fotorobotů. Existují i velmi kvalitní, a však zde se pohybujeme s pořizovací cenou v milionech. Navíc je potřeba si také uvědomit, že takový fotorobot vám nafotí pouze ty zmiňované sterilní fotografie na bílém pozadí a kreativitu od něj nečekejte. Znám případ jednoho eshopu, který si tuto tech. pořídil a teď jim leží ladem chudák a sedá na něj prach.

Osobně bych vám radil svěřit to profíkům, například nám :-)

Kolik taková otočná fotografie stojí?

Cena za jednu základní (tedy na bílém pozadí) 360° fotografii se na trhu pohybuje okolo 550 Kč. Samosebou s velikostí, váhou a náročností přípravy dané věci cena úměrně roste. Záleží také na tom, kolik chcete nafotit věcí. Pokud se bude jednat jen o jednu věc počítejte s vyšší cenou. Pokud bude produktů dvě stě, cena půjde samozřejmě poměrně výrazně dolů.

Závěrem.

Poraďte se s námi, rádi vám pomůžeme najít to nejlepší řešení propagace vašich produktů nejen na webu či sociálních sítích.